Payback - recenzia

Payback - recenzia

Napísal Cwapik dňa 29. Jan, 2009 v kategórii Akčné hry, Hry

Je Payback rovnoceným súperom pre GTA? Ako len niekto mohol položiť takúto otázku, už nejaký ten deň nad týmto tapu pri hraní tejto hry. Poďme sa pozrieť na zúbok hre, ktorá prináša do iphonu niečo, čo pred 12ti lety spôsobilo neuveriteľný popraskat na PC a Playstation.

Začnem asi nutným porovnaním. Payback nie je GTA čiže odpoveď na prvú vetu ktorý je otázkou .... Je že nie je rovnoceným súperom pre GTA. Nespôsobí taký humbuk. Je to tým že neprináša nič nové. To ale neznamená že by Payback zaostával. Na iPhone podobnú hru ako je PayBack nenájdete (zatiaľ). Vývojári zabojovali a vycucal z možností iPhone co šlo. Stačilo to? Bohužiaľ musím povedať že asi ne. Ľudia bohužiaľ nezabúdame ... a na co? No na GTA přeci.Oproti nemu je to slabšie, zas ale zastane sa hry, veď je to hra na mobilný telefón!

Veľa ľudí sa svojho GTA zastáva a nazýva Payback vyjrádačkou, hoci musím uznať že je to proste inak udělané GTA, nepovažujem to za vykrádačku, však už bolo na čase aby štýl, ktorý práve GTA dá sa povedať založilo niekto urobil po svojom. Payback je štýlovo GTA 1 alebo 2 ale v čiastočne 3D prevedení. Také to osocovani že vykradli štýl, choďte sa bodnout. To je ako by človek povedal že COD vykradli inú 1.st person akciu.

Přiznám se že pri prvom spustení som trochu sklamaný prechádzal a projížděl prvom okolo a hľadal som čo a ako. Na prvý pokus sklamanie, ale druhýkrát, keď som už vedel, do čoho idem a že to nie je revolučný hra som sa tešil. Na tak trochu iné ovládanie jsekm si navyklo rýchlo a pre istotu som si zopákl prvej mapu / mesto. Hru ovládate pomocou akcelerometra v kombinácii s dotykovým ovládaním. Smer o rozsahu 360 stupňov udávame pomocou akcelerometra a pre pohyb dozadu / dopredu máte vpravo dve tlačidlá. Na ľavej časti máte ďalšie dve tlačidlá, jedno pre streľbu a jedno pre nástup a výstup z vozidla (samozrejme štýlom krádeže ... ako inak)

Nemám nejaké veľké výhrady ku grafike, ba naopak, príde ma jajn ale jedno je trochu nedotažené ... .. teda dvojí.Prvním je framerate pri rýchlejších scénach, ale to sa dá odpustiť, je tu HW limit (hra využíva engine GP2X s HDR). Tou druhou vecou je titěrnost postavičky keď idete pešo. Je takmer přehlídnutelná. Ale holt je tomu tak a teraz nič neurobíme. Hra samotná má cez 200 MB čo je naozaj obrovská hra. Tiež to čo ponúka tej veľkosti zodpovedá. 11 mapek / miest. Desiatky vozidiel, pestrú škálu zbraní a úloh. To všetko v niekoľkých herných módoch. Samozrejme, najprv by ste mali skúsiť story mode, čiže príbeh s pekným úvodním videem

Apple v appstore označil hru ako nevhodnú pre deti do 12tich rokov. Je to z dôvodu násilia v hre. Nielenže střílíte ale možno aj rozmasakrovat ľudí autom. No proste "GTA Style!" Ako ho máme radi. Nenechajte sa preto odradiť škarohlídy. Ak máte aspoň tzrochu trpezlivosti, nebudete investície 6,99 $ litovat (ako známy ty najvernejší čitateľa webu, tak nikto z njich neplatil .... Vy syčáci!)