Payback - recenze

Payback - recenze

Napsal Cwapik dne 29. Jan, 2009 v kategorii Akční hry, Hry

Je Payback rovnoceným soupeřem pro GTA? Jak jen někdo mohl položit takovou otázku, již nějaký ten den nad tímto tápu při hraní této hry. Pojďmě se podívat na zoubek hře, která přináší do iphonu něco, co před 12ti lety způsobilo neuvěřitelný poprask na PC a Playstationu.

Začnu asi nutným srovnáním. Payback není GTA čili odpověď na první větu jenž je otázkou….je že není rovnoceným soupeřem pro GTA. Nezpůsobí takový humbuk. Je to tím že nepřináší nic nového. To ale neznamená že by Payback zaostával. Na iPhone podobnou hru jako je PayBack nenajdete(zatím). Vývojáři zabojovali a vycucali z možností iPhonů co šlo. Stačilo to? Bohužel musím říci že asi ne. Lidé bohužel nezapomínají…a na co? No na GTA přeci.Oproti němu je to slabší, zas ale zastaňme se hry, vždyť je to hra na mobilní telefon!!!

Hodně lidí se svého GTA zastává a nazýva Payback vyjrádačkou, ačkoliv musím uznat že je to proste jinak udělané GTA, nepovažuji to za vykrádačku, však už bylo na čase aby styl, který právě GTA dá se říci založilo někdo udělal po svém. Payback je stylově GTA 1 nebo 2 ale v částečně 3D provedení. Takové to osočování že vykradla styl, jděte se bodnout. To je jako by člověk řekl že COD vykradli jinou 1.st person akci.

Přiznám se že při prvním spuštění jsem trochu zklamaně procházel a projížděl prvním kolem a hledal jsem co a jak. Na první pokus zklamání, ale podruhé, když jsem již věděl do čeho jdu  a že to není revolučnmí hra jsem se těšil. Na tak trochu jiné ovládání jsekm si navykl rychle a pro jistotu jsem si zopákl první mapu/město. Hru ovládáte pomocí akcelerometru v kombinaci s dotekovým ovládáním. Směr o rozsahu 360 stupňů udáváte pomocí akcelerometru a pro pohyb dozadu/dopředu máte vpravo dvě tlačítka. Na levé části máte další dvě tlačítka , jedno pro střelbu a jedno pro nástup a výstup z vozidla(samozřejmě stylem krádeže…jak jinak)

Nemám nějaké velké výtky ke grafice, ba naopak, přijde mě jajn ale jedno je trochu nedotažené…..tedy dvojí.Prvním je framerate při rychlejších scénách, ale to lze odpustit, je tu HW limit(hra využívá engine GP2X s HDR). Tou druhou věcí je titěrnost postavičky když jdete pěšky. Je téměř přehlídnutelná. Ale holt je tomu tak a teď nic neuděláme. Hra samotná má přes 200 MB což je opravdu obrovská hra. Také to co nabízí té velikosti odpovídá. 11 mapek/měst. Desitký vozidel, pestrou škálu zbraní a  úkolů. To vše v několika herních módech. Samozřejmě nejprve by jste měli zkusit story mode, čili příběh s pěkným úvodním videem

Apple v appstore označil hru jako nevhodnou pro děti do 12ti let. Je tomu z dúvodu násilí ve hře. Nejenže střílíte ale lze také rozmasakrovat lidi autem. No proste “GTA Style!” jak ho máme rádi. Nenechte se tedy odradit škarohlídy. Pokud máte alespoň tzrochu trpělivosti, nebudete investice 6,99$ litovat( jak znám ty nejvěrnější čtenáře webu, tak nikdo z njich neplatil….vy syčáci! )